joi, iunie 5

Simone Weil

-de ce mi s-a parut mie ciudat satan, cel in halat ponosit si patat cu ulei? (adica ma dezamageau replicile lui, pe masura ce le citeam, hai ma, ce dracu?, deci asa vorbeste satana in intimitate?
eu vreau sa mor de frica lui, dar nu prea...)
-inca nu am terminat-o, m-am macait la ultimele 200 de pagini si inca ma mai (ultimele 90), pentru ca emisiunile cu politica si ringuri rasuna in toata sala (mea) de lectura
-cum pot unii sa se concentreze sute de pagini in sir, iar eu nu? doar daca e liniste, cat de cat, pot sa citesc
-(si nu mai vreau sa citeasca nimeni de fatza cu mine o carte inca noua, ca apoi ma autoinclud singura, intr-un fel de competitie!, ia uite, au trecut doua zile si eu nu am terminat-o inca)
-ai auzit, gregor?
-daca nu, is cu ochii pe sus
-uite, cel mai mult la MsiM mi-a placut inceputul, ajunsul la spital al poetului, aterizarea directorului teatrului de varietati la Ialta si asa mai departe, mult tare mi-a placut
-dupa bal, cand satan si gasca lui fumeaza si priveste in gol, m-a cam...
-maestrul si margareta sunt inapoi in casuta lor mica si sa vedem ce-o mai fi

-azi nu mai fug
-dar maine pozez bookfest la greu
-si sambata cred
-blogul soirs disparuse la un moment dat, dar e iar, f bine, ca imi place

-azi am tot citit despre Simone Weil (despre care nu stiam nimic)
-de la un articol din dilema am citit
-sigur o sa mi se lipeasca urmatoarele
  • ca avea dureri acute de cap, sinuzita!
  • ca a intrat prima la scoala normala si superioara, iar dupa ea, a doua, Simone de Beauvoir
  • ca la 10 ani zicea ca ea e bolsevica
  • radicala si rebela de mica
  • dar si indeletnicita cu grecii antici (ce inseamna sa se trezeasca devreme ceea ce e menit in tine; in tine in general)
  • in Assisi o copleseste o revelatie si astfel intimitatea ei spirituala devine mistica si religioasa
  • desi nu s-a botezat
  • Gravity and Grace
  • a, si ca a fost filosof francez
  • o ascetica fragila fizic
  • "A emanat o singulară dăruire, trăindu-şi zilele într-o stare sacrificială care caută, dincolo de doctrine, graţia existenţei şi sfinţenia lui Hristos, Mediatorul"
  • o luptatoare (care a trait putin putin)

Niciun comentariu: