duminică, iunie 1

in weak-end-ul asta mai nimic

-in weak-endu asta mai nimic. un pic de Jung, dar nu prea m-am putut concentra
-am rasfoit vreo doua, trei articole din culegerea Demiurgul si alte scrieri traditionale de R. Guenon (sa nu para ca sunt vreo cunoscatoare, am luat cartea tocmai din pricina asta, sa incep cumva cu dumnealui)
-sunt articole publicate la vremea lor in revista La Gnose
-unele articole ma depasesc, dar de exemplu "Cunoaste-te pe tine insuti" mi-a placut foarte mult
  • Nimeni sa nu intre aici daca nu este geometru (zice platon; mi-a placut, suna foarte fantasy)

  • in articolul acesta Guenon vrea sa sublinieze latura ezoterica a filosofilor antici, ei nu erau doar cunoscatori increzuti in singura cale posibila si sincera, cea rationala, tocmai, se incredeau f tare si in cealalta cunoastere, pregatirea interioara, simtita prin tacere (tacere insemnand tot ce nu se poate explica, clasifica, sistematiza prin cuvintzele); filosofia e iubire de intelepciune, acolo unde se opreste intelegerea logica, incepe acea cunoastere tacuta (folosindu-se de simboluri, proiectii, iaca), ea provoaca tensiuni personale, astfel intelegerea e aparte, simtita, nu clarificata

  • "Constatam ca acesti filosofi erau in aceasta privinta, foarte diferiti de filozofii moderni, ce depun toate eforturile pentru a exprima ceva pe care sa-l consacre drept expresie a propriei lor gandiri, in scopul de a se erija ca singurii autori ai opiniilor lor, de parca adevarul ar putea fi proprietatea vreunui om"

  • mister, etimologic vorbind inseamna tacere totala (cele ce i-au inspirat pe Pitagora si Platon erau legate de cultul lui Apollon, zeul soarelui si al luminii)

  • corespondenta dintre microcosmos si macrocosmos (macrocosmul, proiectie a sentimentelor dramatice (colective, Jung, hihi) ale omului; ceea ce zace inconstient in om se proiecteaza
  • mi-am adus aminte ca am citit undeva: sa intelegi nu inseamna sa intelegi de la sine, ca apoi sa iti pierzi interesul (o enigma inteleasa cade dupa aia in indiferenta), sa intelegi devine ceva-super cand vezi cum se nasc noi legaturi, asociatii intre idei pana acum (atunci?) distincte, izolate, in capul tau; astfel, interesul pentru problema creste, in loc sa scada si descoperirea o simti ca pe o mica revelatie personala si locala.
-prin sala de lectura s-a tot citit Maestrul si Margareta, cea de 500 spre 600 de pagini; e aproape gata, si eu mor de pofta, vreau sa citesc
-cartea asta devine din ce in ce mai tare
-ochii sticlesc

2 comentarii:

Anonim spunea...

pambuccian (matematician, seful comisiei pentru tehnologia informatiei din camera deputatuilor) s-a atacat la conferinta eliberatica:
firmele mari sunt nesimtite ca paraziteaza ideile creative ale metematicienilor, algoritmii lor, si scot bani multi din ei. ar trebui patentate ideile matematicienilor, zice pambuccian.

o voce din sala: da' newton si leibniz si-au patentat inovatiile in matematica? ha?

(mici lucruri care mi s-au intamplat la conferinta eLiberatica)

katikaland spunea...

asa ce am zambit :)