marți, mai 27

In sinea mea mi-e somn

-am inceput Aion. Contributii la simbolistica sinelui de Jung
-am citit un pic de Benjamin Fondane (Barbu Fundoianu) si Jacques Maritain
-B. Fondane, existentialist, impotriva ratiunii, adeptul filosofului Lev Sestov (suna de parca as fi citit ceva de Lev Sestov, dar nu, n-am)
-J. Maritain filosof realist
-cateva scrisori, dupa moartea (gazarea) lui Fondane, intre sotia lui, Genevieve, si cuplul Maritain
-un pic de articol de filosofie vivanta
  • "Caci numai in astfel de clipe iesite din comun, care nu atirna mereu de noi, atirna, totusi, in buna parte de noi sa facem fata Puterii magice care ne trimite cu forta in Neant – in acest Neant incapatinat sa ne demonstreze, in pofida convingerii noastre intime (Sentimus, experimus) ca mica noastra monada nu are nici usi, nici ferestre"

-in articolul din R. libera despre cei doi prieteni filosofi apare un Levy Bruhl. Si cand vine vorba de el, eu ma gandesc la representation collectives (idealuri umane generale, accentuate afectiv, consens general, valori morale, estetice, religioase), adica ma gandesc la Jung
-vreau sa zic ca trebuiah (h-ul lui Gellu Naum) sa apara intr-un articol oarecare o legatura mica, sa existe un pic de cursivitate, intre cartea pe care o citesc si starea generala (frunzaritul la serviciul, piu piu)
  • nsufletit de vointa de a implini lucrurile cele mai urgente, doreste sa-si incheie operele deja incepute, consacrate lui Baudelaire, Sestov, Lupasco, Lévy-Bruhl; vrea sa dea o forma definitiva pieselor de teatru si culegerilor de poeme. in acelasi timp, continua sa tina cronica de „filozofie vie“ din Cahiers du Sud si colaboreaza la mai multe publicatii clandestine...
-mi-e somn si m-am fortat sa scriu aici, ma apuca o tensiune in creieri pana sa ma loghez, vai, cum sa imi organizez liniutzele, tzele
-nu te gandi ca e tema de casa, ca nu e
-iti prinde bine in viitor

Niciun comentariu: